Després de gairebé dos mesos sense nova activitat d’eportafoli,
a classe de Bases Didàctiques i Disseny Curricular hem fet una activitat que es
mereix un lloquet al meu bloc: un debat via Twitter.
Anteriorment, al bloc ja havíem parlat de la
polèmica entre tradicionalisme i constructivisme en l’àmbit educatiu. Així,
com que serà un tema amb el que ens toparem durant tota la nostra carrera
laboral, a classe hem preparat un debat amb aquesta temàtica durant una
setmana. D’aquesta manera, estarem sempre llestos per a rebatre arguments contraris
a les nostres ideologies constructivistes.
En primer lloc, vàrem emprar el Twitter per anar
creant i fonamentat arguments de cara al debat. Aquests han set els meus twits
segons els rols que he dut a terme:
- Els tres primers dies a mi em va tocar estar a favor del tradicionalisme:
#edubateeiv @aidacr16 Gràcies a la meva educació tradicional som una persona formada, condreta i respectuosa. Tant dolenta no pot ser, no?
— Marina Bennasar (@MarinaBennasar) enero 10, 2014
Els alumnes han d'aprendre molta cultura i no hi ha temps per a buscar tant. Ho explicam, examen i a una altra cosa. Fàcil. #edubateeiv
— Marina Bennasar (@MarinaBennasar) enero 10, 2014
@chuscartes El procediment no és coneixment, no s'ha d'ensenyar a l'escola. Els nens hi van a enriquirse, no a perdre el temps #edubateeiv
— Marina Bennasar (@MarinaBennasar) enero 10, 2014
Els adults d'ara han rebut una educació tradicional i són cultes i disciplinats, no com el que s'espera dels joves actuals. #edubateeiv
— Marina Bennasar (@MarinaBennasar) enero 10, 2014
@CristinaRibas33 I a PCEC o TIC? No anam a classe i fem un examen? Sí,doncs està clar que funciona,sinó no seríem aquí, a la UIB!#edubateeiv
— Marina Bennasar (@MarinaBennasar) enero 10, 2014
La meva experiència en el rol tradicionalista
no ha set mica agradable:
o
Deia
coses que no pensava de veritat i que, fins i tot, em feia mal dir.
o
Vaig
sentir que em vaig trair a mi mateixa, tot i que només fos una activitat de
classe.
He de destacar que em va servir per saber
i conèixer molts d’arguments tradicionalistes, però no per entendre’ls.
-
Els
tres darrers dies em va tocar en contra
del tradicionalisme:
El que està clar és que la societat canvia i que l'escola en forma part. Doncs, no haurien d'evolucionar de la mà? #edubateeiv
— Marina Bennasar (@MarinaBennasar) enero 12, 2014
Tot està en constant canvi, com va dir Heràclit. El tradicionalisme va funcionar en una societat concreta que ara no tenim. #edubateeiv
— Marina Bennasar (@MarinaBennasar) enero 12, 2014
@soraventeo escapaven de la dura realitat. A l'escola no hi havia guerra ni pobresa, només saber, un saber que ha evolucionat. #edubateeiv
— Marina Bennasar (@MarinaBennasar) enero 13, 2014
No pretendreu omplir caps amb coneixements buits, no? Per què vull saber una cosa que no puc usar i que a la llarga oblidaré? #edubateeiv
— Marina Bennasar (@MarinaBennasar) enero 13, 2014
#edubateeiv Hi ha cultura que si que s'ha de memoritzar, però si l'aprenem constructivament no farem "reset" en haver acabat l'examen.
— Marina Bennasar (@MarinaBennasar) enero 13, 2014
Està demostrat que el cervell oblida el "no necessari".Bé doncs,trobem maneres d'unir coneixement i pràctica, siguem constrctius #edubateeiv
— Marina Bennasar (@MarinaBennasar) enero 13, 2014
Aquesta experiència sí que va ser
gratificant, em vaig sentir molt bé, trobant contrarguments lògics i que no permetien
possible discussió.
Alguns twits interessants dels meus companys:
La escuela ha de evolucionar como lo hace la sociedad y las personas. Ya no sirve la escuela de hace décadas. #edubateeiv
— Raquel Ortiz López (@IbzOrtiz) enero 13, 2014
@ClaudiaLetemay No negamos el hecho de memorizar algunas cosas. Nos negamos a memorizarlo todo, así no vamos a ninguna parte. #edubateeiv
— Cristina Ribas (@CristinaRibas33) enero 9, 2014
Si miro en darrera en el nostre camí cap al futur,
veig una Marina que realment pensava que l’educació era com era i punt, sense
discussió ni modificació. Creia en un món on tot sempre era igual, no la història
i les ciències eren sempre igual i on la carrera de magisteri era aprendre els
llibres al peu de la lletra per després dir-ho a classe sense vacil·lar.
Ara, en canvi, tenc una altra visió. Veig un món
que canvia dia a dia, una escola que s’hi ha d’adaptar, una educació molt més
oberta. Veig, doncs, que les coses no són com jo creia, són millors.
Si dirigeixo la vista en davant, cap el futur, veig
noves portes que s’estan obrint ara, en el present. Portes que ens dirigeixen
cap a una educació constructiva i apta
per la societat del moment i que, esper, ens permetran atracar d’una vegada per
totes l’escola a la societat.
— Gemma Tur Ferrer (@gemturfer) enero 18, 2014
Aquesta experiència ha reconfirmat la nostra creença en l’educació constructiva, atès que, tant a Twitter com a classe, els defensors del tradicionalisme es quedaven sense arguments lògics i amb una base teòrica correcta. D’altra banda, als constructivistes mai els hi ha faltat arguments per defensar la millor educació que poden rebre els nens.
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada